2011-02-04

Apie Šv. Mišių auką

1 Skyrius [Švenčiausios Mišių Auko Įsteigimas]

Kadangi prieš tai buvusio Testamento metu (kaip apaštalas Paulius liudija) nebuvo tobulumo dėl Levitiškos kunigystės silpnumo, būvo būtina (Dievas gailestingumo Tėvas taip nustatė), kad pakiltų kitas kunigas pagal Melchizedeko rangą [Pr 14,18; Ps 109,4; Žyd 7,11], mūsų Viešpats Jėzus Kristus, kuris galėtų ištobulinti [Žyd 10,14] visus, kurie būtų pašventinti, ir vestų juos į tobulumą. Jis tad, mūsų Dievas ir Viešpats, nors ruošėsi vienąkart paaukoti Save Dievui Tėvui ant Kryžiaus altoriaus tarpininkaujant mirčiai, taip kad Jis galėtų atlikti amžiną išpirkimą už juos [red. illic, ten], vis dėlto, tam kad Jo kunigiškoji tarnyba nesibaigtų su Jo mirtimi [Žyd 7,24-27] Paskutinės Vakarienės metu, tą naktį kurią buvo išduotas, kad savo mylimai sužadėtinei Bažnyčiai galėtų palikti regimą auką [kan 1] (kaip to reikalauja žmogaus prigimtis), kad tuo būdu ta kruvina auka, kuri turėjo būti vienąkart atlikta ant Kryžiaus, galėtų būti atvaizduota [atnaujinta], ir jos atminimas išliktų net iki pasaulio pabaigos [1 Kor 11,23] ir jos gelbstinti malonė būtų pritaikoma atleidimui tų nuodėmių, kurias mes kasdien atliekame, Save pavadindamas paskirtu "kunigu amžiams pagal Melchizedeko rangą" [Ps 109,4], paaukojo Dievui Tėvui Savo paties kūną ir kraują po duonos ir vyno pavidalais, ir po tų pačių daiktų simboliais davė apaštalams (kuriuos jis paskyrė Naujojo Testamento kunigais), taip kad jie galėtų priimti [valgyti], ir Jis jiems ir jų įpėdiniams kunigystėje įsakė atlikti atnašavimą šiais žodžiais: "tai darykite mano atminimui" (Lk 22,19; 1 Kor 11,24), kaip kad Katalikų Bažnyčia visada suprato ir mokė [kan 2]. Nes, po to kai jis atšventė senovinę Velykų [Išėjimo, Perėjimo, Paschos] šventę, kurią daugybė Izraelio vaikų aukojo [Iš 12,1 ir t.] išėjimo iš Egipto atminimui, Jis įsteigė naują Perėjimą [Velykas], kad Pats būtų aukojamas Bažnyčios po regimais ženklais per kunigus, Jo paties perėjimui iš šio pasaulio pas Tėvą paminėjimui, kai išliedamas Savo kraują Jis atpirko mus ir "išlaisvino iš tamsybių valdžios ir perkėlė mus į Savo karalystę" [Kol 1,13].

Ir tai, iš tikrųjų, yra "švari auka", kuri negali būti suteršta dėl tų, kurie ją aukoja, nevertumo arba blogumo; kurią, Viešpats iš anksto paskelbė per Malachiją, kuri turi būti aukojama kiekvienoje vietoje kaip "švari atnaša" [Mal 1,11] Jo vardui, kuri tuėsianti būti didi tarp [pagonių] tautų, ką ir apaštalas Paulius rašydamas korintiečiams aiškiai nurodė, sakydamas, kad tie, kurie yra susiteršę dėl dalyvavimo prie "velnių stalo" negali tapti Viešpaties stalo dalyviais [1 kor 10,21], abejais atvejais suprasdamas stalą esant altorių. Galiausiai tai yra ta [auka], kuri buvo vaizduojama įvairiais aukų tipais [provaizdžiais], prigimties ir įstatymo periodu [Pr 4,4; 8,20; 12,8; 22; Iš visur], kadangi joje yra visi geri dalykai, kuriuos anos žymėjo, kaip jų visų išsipildymas ir tobulybė.

2 Skyrius [Auka yra regimas permaldavimas už gyvus ir mirusius]

Ir kadangi šioje dieviškoje aukoje, kuri švenčiama Mišiose, tas pats Kristus yra esamas ir aukojamas nekruvinu būdu, kuris ant Kryžiaus altoriaus "vienąkart paaukojo Save" kruvinu būdu [Žyd 9,27], šventasis Sinodas moko, kad tai yra iš tikrųjų permaldavimas [kan 3], ir turi kaip pasekmę, kad, jei nusižeminę ir gailėdamiesi nuoširdžia širdimi ir teisingu tikėjimu, su baime ir pagarba, artinamės prie Dievo, "gauname gailestingumą ir randame malonę tinkamu metu" [Žyd 4,16]. Nes, nuramintas šia atnaša, Viešpats, suteikdamas malonę ir gailesčio dovaną, atleidžia nusikaltimus ir netgi dideles nuodėmes. Nes, tai yra viena ir ta pati auka, ta pati dabar atnašaujama per kunigų tarnystę kaip Jis, kuris tada aukojo Save ant Kryžiaus, tik aukojimo būdas skiriasi. Tos aukos (t.y. kruvinos) vaisiai yra priimami pilnučiausiai per šią nekruviną; taip tolima yra Jam, kad pastaroji kaip nors Jį žeminanti [kan 4]. Todėl, ji yra aukojama teisingai pagal apaštalų tradiciją [kan 3], ne tik už gyvų tikinčiųjų nuodėmes, bausmes ir kitus reikalus, bet taip pat už mirusius Kristuje, kurie ne pilnai nuskaistinti.

Komentarų nėra: